2017. április 1., szombat

Csokit diéta alatt?! IGEN, avagy: diétába beilleszthető finomságok

 Sok ember azt vallja, hogy egy diéta akkor tartható hosszú távon, ha az ízek hasonlítanak a korábban megszokottakhoz. Na meg valljuk be, hogy az Instagram-élet nem a valóság: nem mind az életmódból élünk. A nagybetűs fitnesz egész napos elfoglaltság(pontosabb szólva éveken át egész napos), míg az emberre általában inkább az igaz, hogy órákat tölt az iskolában, utána még tanul, esetleg a munkahelyén van 8-12 órát. Huszonöt fölött általában még a gólya is megérkezik, és a gyereknevelés mellett a lakást is rendben kell tartani, nehogy eluralkodjon fölötte a káosz. :)

 Na meg az ember esendő - olykor-olykor mindannyian elcsábulunk egy kis finomságra, ezért éreztem fontosnak, hogy megírjam ezt a bejegyzést. Egyaránt írok cukormentes és csökkentett cukortartalmú finomságokról, amelyek akkor nem férnének bele, ha versenyre készülnél, de ha csak szeretnél egészségesebben élni, illetve formába hozni magad, akkor bátran megvásárolhatod/elkészítheted ezeket!


1. Fitt Pöttyös Túró Rudi
Túró Rudi imádó vagyok, ez tény. Már kicsi koromban is felvirágzott a lelkem, amikor megláttam ezt a finomságot a hűtőben.  Amikor bejelentették, hogy az egyik kedvenc édességem elkészül csökkentett cukor tartalmú verzióban is, természetesen megindult a nyáltermelésem, és amikor a Tesco polcaira került, azonnal rohantam érte. Mint általában minden ilyen terméknél, a fitt Rudi esetében is érződik, hogy kevesebb cukor van benne, de miután megérzed a finom natúr joghurt bevonatot, majd az omlós túrót és a gyümölcsöt a szádban, azonnal imádni fogod. :)


2. Mogyoróvajas, banános kenyér

A SPAR-ban kapható szénhidrát-csökkentet, magvas kenyér. A zöld papírzacskóban fogjátok megtalálni a péksütik között. :) 
Erre szoktam felkenni a szintén a SPAR-ban vásárolt mogyoróvajamat, majd banánt vágok rá, és vagy elkezdem enni,
vagy bedobom a melegszendvics-sütőbe, mert úgy még finomabb! 
A bögrében az örök kedvencem van, én még a mai napig minden reggel megiszom egy bögre kakaót, de előfordul, hogy este is megkívánom. Ha fitt módon akarjátok megoldani, akkor ajánlom a 0,00%-os Riska tejet, esetleg a különböző növényi tejeket. Azok közül nekem csak a szójatej nem ízlett, és ahogy utána olvastam, nem is az egészség mintaképe az. A cukrot sokféleképpen helyettesítettem már, és eddig a Stevia nevű folyékony édesítő nyerte el a tetszésemet leginkább! 

3. Flapjack zabszelet
Tudom, hogy tömény szénhidrát és nem épp kalóriaszegény. Miért ajánlom akkor mégis?
Azért, mert szénhidrátra szüksége van a szervezetnek, nem lehet megvonni tőle! (Szénhidrát nélkül még az izmok sem épülnek.)
 A zab pedig JÓ szénhidrát, hiszen lassan szívódik fel, nem okoz hirtelen vércukorszint-emelkedést.
Én akkor veszek Flapjack szeletet, ha sokáig vagyok bent.
Imádom, hiszen nagyon finom, omlós és LAKTAT. Nem hazudok: előfordult már, hogy egyszerre nem bírtam megenni az egészet, és még így sem voltam több órán keresztül éhes! Idő hiányában igazi megmentő ez a finomság. :)

4. Wawel cukormentes csokoládé
Ironikus, amikor az ember pont a személyes kedvencéről nem talál képet a telefonjából. Sebaj, Google bácsi mindent megold, így mégiscsak láthattok képet a termékről!
Mivel egy gramm hozzáadott cukrot sem tartalmaz, cukorbetegek is bátran fogyaszthatják.
Nagyon finom csoki egyébként, én nagyon szeretem. A hagyományos Milka vagy Boci csokikhoz képest keményebb az állaga, nem annyira krémes, mint a megszokott. Ezt nagyon hamar meg lehet szokni, illetve meg is lehet szeretni rövid időn belül! Természetesen az is érezhető, hogy nem cukorral készült, de ez egyáltalán nem vesz el az értékéből.
A képen a kókuszos verziót láthatjátok (családi szinten ez az abszolút kedvencünk, egyszerűen hihetetlenül finom!), de van sima cukormentes tejcsokijuk és narancsos étcsokijuk is.
Amit még tudok ajánlani, hogy a Penny-ben vegyétek, mert ott 300 Ft-ba kerül, míg bárhol máshol 500 és 700 Ft közötti áron adják ugyanezt. Akcióban szokott ez a táblácska 230 Ft is lenni, olyankor mindig megyek, és betárazok legalább 10 táblával, majd küzdök a vággyal, hogy ne egyszerre egyem meg az egészet. Ugyanis - attól függetlenül, hogy hozzáadott cukrot nem tartalmaz - azért ezzel is mértéket kell tartani.

 5. Fitt túrógombócok kókusszal
Pofon egyszerű sütiötlet - sőt, igazából még sütni sem kell. :)
Kell hozzá egy kis túró (a képen látható mennyiség 250 grammból jött ki, ezt simán variálhatod), tönköly- vagy zabpehely, kókuszreszelék és édesítőszer. Ez utóbbi az esetemben eritritol volt - igen, a cukros verziót is láthatjátok a képen, ezeket anyukám és a párom ették.
Először összekevertem a túrót az eritritollal és a tönkölypehellyel, majd apró golyókat formáztam belőle. Ezeket meghempergettem a kókuszreszelékben, és mivel hűs finomságra vágytam (forró nyár volt akkor), fogyasztás előtt behűtöttem őket. Nagyon finomak voltak, és a legjobb, hogy a túró kitűnő fehérjeforrás. :)

6. Chia magos puding
Megint egy egyszerű ötlet. (Talán csak azzal lehet elrontani, hogy a magocskákhoz nem minden irányból ér folyadék.)
Nincs is másra szükséged hozzá, mint egy kis tálkára, két evőkanál chia magra, a kedvenc gyümölcseidre (nálam: banán és gránátalma) és egy kis tejre. Érdekességként megjegyzem, hogy ezt a finomságot mindig növényi tejből szoktam elkészíteni, ami még külön ízt ad neki (ugyanis maga a chiamag íztelen), de természetesen tehéntejet is rakhattok bele.
A chia magok kb. 20 perc alatt szívják meg magukat a tejjel, ennek hatására felduzzadnak, így valóban puding állaga lesz az édességünknek. (Igaz, hogy én általában egy éjszakát hagyom állni a pudingokat, hogy biztos legyen. :D)
Azért imádom, mert egészséges, mégis kielégíti az édesség iránti vágyat, és az ízesítések tárháza végtelen.

7. Mizo light kakaó
A változatosság kedvéért a sok szilárd édesség közé becsempészek egy italt is. :)
Módfelett imádom a kakaót, amióta az eszemet tudom, minden reggel megiszom belőle egy bögrével. (Előfordul, hogy este is. ^^)
Amikor elkezdtem odafigyelni az egészséges életmódra, akkor nem kevertem bele cukrot, esetleg édesítőszerekkel helyettesítettem azt.
Otthon tiszta a sor, kiveszek egy bögrét, öntök bele tejecskét, megmelegítem, és belekeverem a kakaóport és az édesítőt.
Na de mit tehet akkor az ember lánya/fia, ha egy iskolai - vagy munkanapon kívánja meg a diétás kakaót? Vásárol a képen látható isteni nedűből! (Olyan jó, hogy van internet - nagy szívfájdalmamra már rég [2-3 hete] ittam ilyet, és nincs erről sem saját fotóm.)
Ez az ital, amiből egy hordóval meginnék, mert nagyon finom, és amúgy is a kedvencem! :) Az a furcsa, hogy annak ellenére, hogy light, sokkal édesebb, mint a sima Mizo kakaó. Mindenkinek csak ajánlani tudom. :)

8. Urbán & Urbán citromízű krémmel töltött ostya
Ez a nápolyi kimondottan cukorbetegek számára készült, nem titok, hogy én is egy diabetikusnál kóstoltam meg először. Nagyon ízletes, olyan érzés, mintha cukor lenne benne - de természetesen nem azzal édesítik. Mivel fehérlisztből készül, nem a legdiétásabb, de annál mégis sokkal jobb, mintha a sima cukrosat fogyasztanád.
Ez az édesítőszer található benne:

Maltit (Maltitol):

A maltitol kukoricakeményítő alapú természetes édesítőszer, melynek édesítő hatása közel azonos a cukoréval, ezért alkalmazása során nincs szükség egyéb hozzáadott mesterséges édesítőszerekre. Önmagában is természetes édességet biztosít úgy, hogy kíméli a fogakat, 40%-kal kevesebb a kalóriaértéke, mint a cukornak- diabetikus táplálék előállítása során a maltitol jelenleg a legideálisabb édesítőszer. Nincs ismert mellékhatása. Lassan szívódik fel, így a vércukorszintet kismértékben emeli, azaz kedvező a glikémiás indexe (GI 20-30), ezért a legideálisabb édesítőszer (nem csak) cukorbetegek számára. A tiszta maltitol hasznosításához az emberi szervezet nem igényel inzulint, ezért diabetikus készítményekben kiválóan alkalmazható.
(forrás: http://cukormentes.hu/termeszetes.html )

Ha valaminek a hasznosításához nem kell inzulin, az az egészséges embernek is jó, hiszen sok falásrohamot az okoz, hogy hirtelen megnő a vércukorszint, így az inzulintermelés is. (A szervezet sejtjei csak inzulin jelenlétében képesek felvenni a vérből a glükózt.) Finomított szénhidrátok esetében ez  azonban hirtelen is hagy alább, ekkor pedig farkaséhesnek érzi magát az ember, és még többet fog enni.

Árlista:
Kértétek. Boltja válogatja, és én egyébként is nagy akcióleső vagyok, mindig tisztában vagyok vele, hogy hol mit lehet kedvezményesen megkapni. :) Körülbelüli értékeket fogok írni, természetesen a teljes árra vonatkozólag.

  1. Fitt Pöttyös Rudi: 149 Ft (ezt még csak akciósan - illetve bevezető áron - láttam)
  2. SPAR kenyér: 465 Ft Mogyoróvaj: 799 Ft Banán: 429 Ft/kg 
  3. Flapjack szelet: 350 Ft
  4. Wavel étcsoki: 300 Ft (Penny) 500-700 Ft(bárhol máshol) 
  5. Eritritol: 800-1000 Ft 
  6. Chiamag: 680 Ft/500g Növényi tej: 800 Ft/l
  7. Mizo light kakaó: 200-220 Ft 
  8. Urbán & Urbán citromízű krémmel töltött ostya 340 Ft (Coop)
Remélem, tetszett a cikk, és ti is örömmel fogjátok fogyasztani ezeket a finomságokat! :)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a bejegyzés, izgatottan várom a többit! :) A fitt túró rudi engem is megnyert magának, és tök kevés kalória.
    Azt viszont hiányoltam, hogy az árak nincsenek feltüntetve (bár én nagyjából vágom, hogy mi mennyibe kerül ezek közül, de aki most kezdene diétázni, lehet, hogy elhasal a mandulatej meg a szójatej árát látva. ) :D Folytasd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még ezt is ki akarom egészíteni, ugyanis azóta szert tettem újabb dolgokra is. :) A Norbi puding biztosan a listán lesz. ^^ Na meg egyes proteinszeletek, például a DM saját márkás.

      Köszönöm szépen, az árak feltüntetése amúgy jó ötlet, mondjuk én akcióleső vagyok, de megnézem akkor, hogy teljes áron mi mennyi. :)

      Törlés