2016. május 15., vasárnap

Segít - Nem segít ( Fogyás )

 Mielőtt még belevetem magam a tanulás (szar)tengerébe, írok nektek egy segítő bejegyzést, amely arra irányul, hogyan tarthatjuk karban a testünket, illetve hogyan szabadulhatunk meg azoktól a fránya plusz kilóktól. Nem vagyok testépítő, sem orvos, de már nagyon sok módszert kipróbáltam, mert na, én is szerettem volna(és még mindig szeretnék) könnyebb lenni. Személyes tapasztalatom alapján felváltva írok olyan dolgokat, amelyek segítenek a fogyásban, illetve olyanokat is, amelyek egyáltalán nem, vagy pont, hogy negatívan befolyásolták a dolgaimat.
 Onnan jött az ötlet, hogy ma a nagy motivációs csoportban egy olyan nő kért tanácsot, aki egészségtelen életvitelének 'köszönhetően' egész éjjel savas rókát eresztett, és én nagyon szépen, összeszedetten leírtam neki, hogy mire figyeljen oda. Azóta persze törölték a posztot, mondjuk nem tudom, hogy a pozitív embereknek miért esik nehezére tabuk nélkül beszélni az emberi testről, vagy segíteni egy kétségbeesett emberen. Akkor vagy pozitív, ha ismered az amúgy nem túl rózsás helyzetet, de máris tudsz rá megoldást(vagy ha nem, legalább gondolkozol rajta, és nem sopánkodással veszed el a saját idődet.) Ha elmenekülsz, mert gusztustalan, fájdalmas, vagy csak egyszerűen rossz látni, akkor gyáva vagy.

 Na, kiírtam, ami bántott, és most én nagyon pozitív leszek, mert olyan dologgal kezdem a díszes listát, ami segített nekem! :)


Segített:  Zöld tea + szénsavmentes ásványvíz kombó 

 Régebben nagy sok cukros löttyöt, kólát, limonádét, cukrozott gyümölcslét fogyasztottam. Még a vizemben is volt cukor. A legnagyobb változást kétségkívül ez hozta egyébként az életembe. A folyékony kalóriák ugyanis veszélyesebbek, mint szilárd társaik. Ugyanis egy nap alatt két-három üveg cukros kólát be tudsz termelni. Nos, nem akarok lebecsülni senkit sem, de jégkrémből vagy fánkból biztosan nem bírnátok akkora cukormennyiséget magatokba juttatni, mint ahogy valamelyik cukros léből simán! Akkor fogytam, csinosodtam a legrövidebb idő alatt a legtöbbet, amikor ezeket kezdtem kihagyni az életemből. A sima teáimat zöld teára cseréltem, amelynek ízesítéséhez már nem használtam fel cukrot. Akkoriban Ezerédes édesítőszert tettem bele, de ma már azt sem igazán igénylem. Azóta már kipróbáltam a nyírfacukrot, xilitet és a mézet is - ezek közül mindegyik alternatíva működőképes, DE ezekkel is mértéket kell tartani! Az ásványvíznél pedig azért fontos, hogy mentes legyen, mert a sav felpuffaszt, és hosszú távon nem tesz jót. Ha nagyon savasnak érzed magad, akkor mindenképp érdemes vásárolnod egy üveg lúgosított ásványvizet(én a Peridot márkájút ajánlom), meglátod, hogy néhány nap alatt rendbe is hoz. A mennyiség is fontos: mindenképp sok folyadékot kell inni, naponta legalább 2 litert! Nekem is azok a legfényesebb napjaim, amikor sikerül ezt betartani: a közérzetem és a bőröm is szebbé válik.

Nem segített: Koplalás
 Nos, ezt én sem sokáig csináltam, nektek meg azt tanácsolom, hogy ti soha, de soha ne tegyétek! Nem lehet egész nap egyetlen almán és egy tál salátán élni, hosszú távon nem tesz jót. Mivel sokáig nem is lehet tartani, így maximum a jojó-effektus eléréséhez segít hozzá. A szénhidrátok nem az ellenségeink, ez tévhit. Sokan így gondolják, de messze állnak az igazságtól: szénhidrátok nélkül az agyunk sem fog, ezáltal munkahelyen, suliban rosszabbul teljesítünk, illetve az edzésre sem marad energiánk, a betegségek pedig könnyen betalálnak. Lassan felszívódó szénhidrátokat kell választani: fehér kenyér helyett barna kenyeret, csoki helyett gyümölcsöt, zöldséget, zabpelyhet. Ha nagyon vágytok a csokira, akkor válasszátok az étcsokit! Azt sem érdemes túlzásba vinni, ha fogyni akartok, de legalább egészséges. :)

Segített: Testmozgás
 Azt szokták mondani, hogy 70% táplálkozás, 30% mozgás. Na, én ezt pont fordítva tapasztaltam. A mozgás nálam többet nyomott a latba. Az az időszak, amikor bűnözgettem a mennyei fagylaltkelyhekkel meg a csudapizzával, de közben nagyon sokat tornáztam is, sokkal egészségesebb volt, mint az, amikor idő és energia hiányában csak odafigyeltem a táplálkozásomra, csirkemellet és zöldségeket fogyasztottam, de nem mozogtam szinte semmit. A mozgás tehát a fogyás alapfeltétele, és ajándékba még szebb alakot, gyönyörű formás izmokat is kapsz.
Személy szerint én biciklizni jártam (kardio + fenék formáló), illetve Balogh Rita fitneszedző edzésprogramjait követtem híven.

Nem segített: Fogyókúrás shakepor
 Igen, én is próbáltam már 'csodaszer' segítségével fogyni. Nem a legdrágább készítményt vettem, de ettől függetlenül szégyellem bevallani, hogy mennyi pénzt költöttem el ilyen rosszul. Ennél még az is többet ért volna, ha elmegyek valami kocsmába, és a részegség oltárán áldozom fel azokat a bankókat. Shakeport rendeltem, aminek lehet, hogy a glikémiás indexe 28(?) alatt van, az a lényeg, hogy lassan szívódik fel. Nos lehet, hogy használ valamit, de szerintem egy teljes kiőrlésű zsemle is tud annyit adni, mint az, csak épp anélkül, hogy lehúzós legyen a helyzet. Az édesség iránti vágy csökkentésében egyébként tényleg segít(de az legyen a legkevesebb egy céltudatos embernél, hogy megállja az édességfogyasztást), de az nem igaz, hogy helyettesíti például a reggelit. Hiába iszom meg, ugyanúgy éhes maradok. Lehet egyébként, hogy azért már megiszom a port, és megnézem, hogy kevesebbet mutat-e az a fránya mérleg a végére, de ha igen... Még akkor sem rendelek újra. Eper ízű elvileg, de esküszöm, hogy ha rágom a műanyagból készült tollamat unalmamban, akkor is természetesebb ízt érzek a számban, mint a shake ivásakor. Egyébként csoportokban nagyon sok szert próbálnak ajánlani, például ha a motivációs csoportban kérdezed meg, hogy hogyan legyél motiváltabb a TESTMOZGÁSRA egy hoooossssszzzzúúúú nap után, akkor is jönnek a süket dumával. (Már bocsánat.) Mondják, hogy ez ilyen egészséges, meg hogy ezzel mozgás nélkül fogysz, meg fogod bánni, ha nem próbálod ki, nem mersz változtatni az életedet, birka vagy, stb. Igen, a birka dolgot is eleresztik, aztán erre természetesen mindenki kap, mert senki sem szeretne birka lenni... Csak lehet, hogy pont ezen felindulva áll be egy nyájba, anélkül hogy tudna róla. Veszélyesek ezek a dolgok, jobb lesz vigyázni! Fontos az üzleti bizalom, illetve az, hogy ne hagyd magad rábeszélni semmire sem. Ha neked szíved vágya, hogy megrendeld, akkor próbáld ki, én is kipróbáltam, tapasztalatból beszélhetek már erről, hát nem jött be, de több is veszett Mohácsnál. Persze azt, hogy utána olvasol, soha ne hagyd ki! Mondjuk én inkább a kitartó munkától munkától remélném a fejlődést, nem a kis lötyikéktől. Ha felmentek egy testépítő oldalára, akkor ott edzőtermet, súlyzókat, csirkemellet, rizst, párolt zöldségeket láthattok, nyoma sincs semmiféle csodaszernek!

Segített: Gyümölcsök fogyasztása
 Azóta, amióta a napi étrendem szerves részét képzik a gyümölcsök, sokkal jobban érzem magam a bőrömben: sokkal energikusabb vagyok, és a testem is szebbé vált. A gyümölcsök szépek, színesen, és különböző kihagyhatatlan ízekkel rendelkeznek. Az igaz, hogy tele vannak szénhidráttal és cukorral, de ezek természetes dolgok, nem úgy kell kezelni őket, mint a bolti cukrot, vagy a péksütiben lévő cukortengert. Rám mindenképp kedvező hatással voltak a gyümölcsök, még esti fogyasztáskor is. Persze ha te már annyira elszánt vagy, hogy komolyan akarsz foglalkozni a gyúrással, és nem csak egy kis csinosodásra van szükséged, akkor inkább a délelőtti órában nyerj gyümölcsökből energiát, illetve banán helyett mondjuk az almát válaszd!

Segített: Kalóriaszámlálás
 A leglátványosabb eredményt a kalóriaszámlálással értem el, a KalóriaBázist használtam e célből. Még egészséges táplálkozás esetén is figyelni kell a kalóriákra. Ha ezt az oldalt lelkiismeretesen használod, akkor pontosan be tudod állítani, mennyit kell mozognod aznap a kajádhoz mérten, illetve a túlevést megakadályozásában is segítséget nyújt. :)

 Én nem adtam fel, de ettől függetlenül felhívnám rá a figyelmet, hogy ti se tegyétek! Attól, hogy lassan haladtok, még haladtok, és kisebb lépéseket is sokkal kedvezőbb a jövőre nézve tenni, mint egy helyben állni. Nekem a kezdeti motivációm mondjuk megvolt, mert aki issza a sok cukros lét, és semmit sem mozog, majd zöld teát kezd el inni edzések mellett, az már egy hét elteltével olyan szép eredményt tapasztalhat, hogy eldobja magát. Ha már kiiktattad a rossz ételeket, italokat az étrendedből, utána lelassul a fogyásod, de ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem fogysz!

 [Kiegészítés - 2016.06.14.] Fontos, hogy ne stresszelj rá a fogyásra. Tudom, hogy ezt nehéz betartani, hogy ha elszaladt veled a mérleg nyelve, és a tükörbe sem szívesen nézel bele, de hidd el, a szervezeted meghálálja a pozitív gondolkodást. Nem azt mondom, hogy most mindenki menjen, és nyomjon be egyedül egy családi pizzát, három gombóc fagyit és két tábla csokit, de amikor megálltam a fogyásban, nálam pont az jelentette a megoldást, hogy picit elengedtem a diétát. Zömében így is egészséges az étrendem, de amióta nem gondolok úgy a kedvenc péksütimre, mint egy kerülendő, bűnös dologra, hanem időnként(nem minden nap!) megengedem magamnak, és örülök neki, hogy ilyen mennyei finomsággal kényeztethetem az ízlelőbimbóimat, boldogabb vagyok - és ami fura, azóta már sikerült fogynom!

 Így hirtelen ennyi - de ha valami még eszembe jut, akkor mindenképp kiegészítem a bejegyzést. :) Illetve mellékelek képet is. Amikor 2013-ban elkezdtem tudatosan élni, akkor 77 kilót nyomott alattam a mérleg a kemény 167 centimhez, a legalacsonyabb tömegem 58 kg volt, azóta igaz már híztam(de az induló súlyomnak a közelében sem vagyok!), de ez nem azért van, mert a módszerek hatástalanok, hanem azért, mert az utóbbi időben hanyagoltam a mozgást. A táplálkozásom viszont maradt egészséges. Most már elkezdtem újra mozogni is, tehát megoldom én. :) Ti is mozogjatok, én azt ajánlom =3


2013. azt hiszem május vs. 2015. március - Az első képet elkészítésekor nagyon szégyelltem, sosem gondoltam volna, hogy nyilvánosan ki fogom tenni bárhová is, de most már örülök, hogy nem töröltem, mert viszonyítási alapnak pont jó. :D


Ez pedig idén készült. :) Nyilván nehezebb vagyok rajta, mint a '15-ös képem, de az edzésprogramok segítségével könnyedén leadom. Az egészséges táplálkozás is nyom a latba: ha folyton gyorskaját és édességet zabálnék, akkor sokkal több kg vándorolt volna vissza rám. Most viszont nincs nagy fölöslegem szerencsére, és egy kis testmozgással könnyen el is tudom tüntetni. :)

Egy kis motiváció kajához: 





Két kedvenc fitnesz-oldalam:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése